PREMIERY STYCZNIA CZ.1

03.01.2020, TEATR KOMEDIA
Atrakcyjna wdowa


Prawdziwe życie zaczyna się po pięćdziesiątce…

Jeśli masz wątpliwości lub jeśli chcesz się utwierdzić w tym przekonaniu, musisz koniecznie zobaczyć komedię musicalową „Atrakcyjna wdowa”.

Ta, oparta na prawdziwej historii, opowieść zaczyna się, gdy urocza, zadziorna i optymistyczna Bobby50+ traci swojego wieloletniego męża. W jednej chwili jej życie wypada z utartych, rutynowych i wygodnych torów dostatniej egzystencji pośród nowojorskiej śmietanki towarzyskiej i zaczyna przypominać jazdę na górskiej kolejce, ale bez pasa bezpieczeństwa. Bobby w jednej chwili staje się wdową, lecz ta rola nie bardzo jej odpowiada…

Czy do końca życia powinna opłakiwać męża, wpatrując się w jego zdjęcie z złotej ramie zawieszone w luksusowym penthausie z widokiem na Central Park, czy może powinna spróbować ułożyć sobie życie na nowo? Jednak jak to uczynić, skoro ostatnie trzydzieści parę lat swojego życia żyła życiem swojego męża – jedynego mężczyzny, którego miała?

OBSADA: Olga Bończyk / Katarzyna Jamróz, Katarzyna Żak, Olga Borys, Aneta Todorczuk, Robert Rozmus, Marcin Rogacewicz, Tomasz Dutkiewicz

NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 04.01., 25.01., 26.01., 06.02., 07.02, 08.02.

16.01., TEATR KAMIENICA
Kobieta, która ugotowała męża


Hilary (Dorota Chotecka) to świetna gospodyni, która bardzo dba o podniebienie męża. Kenneth (Jacek Lenartowicz) uwielbia dobrze zjeść i jest przyzwyczajony do tego, by mu usługiwano. Pragnąc jednak uczuciowej odmiany, zamienia Hilary na nowszy model, Laurę (Marta Chodorowska/Michalina Sosna).

„Kobieta, która ugotowała męża” to spektakl o miłosnym trójkącie i intrygującej sztuce kłamstwa. Pełen zabawnych dialogów, przedstawia relacje na linii mąż-żona, żona-kochanka, kochanka-mąż. Tu pytania żony miksują się z kipiącymi kłamstwami męża, a domysły kochanki przypiekają jego ego. Wszystko to w smacznej oprawie z pobudzającą zmysły grą aktorską.

OBSADA: Dorota Chotecka, Michalina Sosna, Marta Chodorowska, Jacek Lenartowicz

NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 11.01., 12.01., 17.01., 18.01., 19.01., 06.02., 07.02.

17.01.2020, TEATR POLONIA
Policja. Noc zatracenia.


Czy Polska zawsze musi skręcać w stronę absurdu? W Nocy zatracenia Andrzej Saramonowicz (autor Testosteronu i Lejdis – najbardziej popularnych polskich komedii XXI wieku) nawiązuje do Policji Sławomira Mrożka, niekwestionowanego króla gatunku z XX wieku (m.in. Tango, Zabawa, Emigranci, Vatzlav). Świat dwóch dyktatur, z których pierwsza widzi utopijne szczęście w paranoicznym porządku, a druga – w upiornej tradycji. Na scenie zobaczymy Katarzynę Kwiatkowską oraz aktorów Teatru Montownia: Adama Krawczuka, Marcina Perchucia, Rafała Rutkowskiego i Macieja Wierzbickiego.

OBSADA: Katarzyna Kwiatkowska, Adam Krawczuk, Marcin Perchuć, Rafał Rutkowski, Maciej Wierzbicki

NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 18.01., 19.01., 20.01., 21.01.

18.01.2020, WARSZAWSKA OPERA KAMERALNA
Maria de Buenos Aires


Jeśli szukać tego najbardziej szczególnego dzieła w dorobku ojca Tango Nuevo – Astora Piazzolli – pozycji, która w sposób jednoznaczny ugruntowałaby jego niekwestionowane miejsce w poczcie największych indywidualności muzyki XX wieku, to bezspornie jest nim „Maria de Buenos Aires”. Jedni nazywają ją operą złożoną z tang i milong, utrzymaną w głównym nurcie Tango Nuevo, inni – operetką, rozpisaną na ludzkie emocje, pasje, słabości i miłość, opartą na frazach zakazanego, brudnego tańca. Sam Piazzolla mówił, że tytułowa Maria jest personifikacją Buenos Aires – miasta pięknego, ale kryjącego w sobie również mroczne, nieznane zaułki.
Tango Nuevo to muzyka, którą krytycy definiują w sposób dosyć barwny. Samego Piazzollę czynią kimś, kto tango – taniec zakazany, brudny, aż kipiący od erotyzmu – z portowych zamtuzów wyprowadził na filharmoniczne salony. Z dziełem tym mierzyli się wybitni skrzypkowie i mistrzowie bandoneonu. Sam Gidon Kremer, którego rejestracja płytowa „Maria de Buenos Aires” to interpretacja wzorcowa, mówił: „To muzyka ‎pełna wirtuozerii, emocji i głębi, tak typowych dla dzieł innego mistrza, Nicolo Paganiniego. Bije z niej romantyzm i determinacja, uczucia tak silne, ‎że potrafią pchnąć do zbrodni”.
Za sceniczną oprawę spektaklu odpowiadać będą Michał Znaniecki (reżyseria) i Luigi Scoglio (scenografia), czyli tandem świetnie znany melomanom. Kierownictwo muzyczne sprawować będzie Hadrian Tabęcki, wybitny znawca muzyki tango nuevo. Choreografię stworzy Inga Pilchowska, a za brzmienie arcydzieła Piazzolli odpowiedzialny będzie zespół Tango Attack – formacja specjalizująca się we wszystkich stylach tanga. Specjalnym gościem będzie wybitny wirtuoz i znawca muzyki Piazzolli – bandeonista Pablo Mainetti.
NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 19.01., 24.01., 25.01., 26.01., 31.01.

Komentarze