3 NAJLEPSZE SPEKTAKLE W TYM TYGODNIU



TEATR WSPÓŁCZESNY
NIM ODLECI 


 „Pośród największej burzy / Zawsze jest jakiś ptak, by nas uspokoić / Ten nieznajomy ptak / Śpiewa nim  odleci…”
   Sztuka Floriana Zellera jest pozornie prostą historią rodzinną o małżeństwie z wieloletnim stażem, ich dorosłych córkach, tajemniczej znajomej męża z przeszłości i najnowszym ukochanym młodszej córki. Cały urok i wartość sztuki tkwi  w  sposobie jej opowiadania: autor nie zachowuje chronologii, co więcej, myli wciąż  tropy, mnożąc warianty zdarzeń, zmienia punkty widzenia. Co się wydarzyło,
a co jest tylko wyobrażeniem któregoś z bohaterów, kto jest kim ?  W sposób kunsztowny, subtelny przeplata świat realny z metafizycznym. W bardzo precyzyjny sposób prowadzi  widza przez labirynt splątanych losów swoich bohaterów, skłaniając do refleksji nad życiem, miłością i śmiercią.

OBSADA: Krzysztof Kowalewski, Marta Lipińska, Monika Krzywkowska, Barbara Wypych, Agnieszka Pilaszewska, Michał Mikołajczak




NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 26.02, 27.02


RECENZJE

"André i Madeleine trwają niezmiennie w miłości od ponad pięćdziesięciu lat. Mają własne rytuały, przyzwyczajenia, są siebie pewni na ile można być pewnym osoby, z którą się przeżyło większość życia. W ten weekend, kiedy odwiedzają ich córki, coś jednak jest inaczej, dzieje się coś niezwykłego. André jest zdezorientowany, jego córki zachowują się wobec niego protekcjonalnie, czasami wręcz ignorując jego obecność, żona zachowuje się dosyć dziwnie, a na dodatek kurier przywozi kwiaty od anonimowego nadawcy." CZYTAJ DALEJ


TEATR 6. PIĘTRO
BÓG MORDU

BÓG MORDU to wybuchowa mieszanka błyskotliwego tekstu i brawurowej gry aktorskiej, które  sprawiają, że z twarzy widzów od początku do końca przedstawienia nie schodzi uśmiech, ale z tyłu głowy pojawia się refleksja. To intrygujący portret różnorodnych damsko-męskich relacji i stosunków wewnątrzmałżeńskich oraz obraz współczesnego, wcale nieprostego, rodzicielstwa.

To spektakl który najkrócej określić można jako “słodko-gorzką bombę emocjonalną”. Wszystko rozpoczyna się od rozsądnej, wyważonej rozmowy dwóch par małżeńskich, które spotkały się by spisać oświadczenie o bójce swoich dzieci w parku. Jest niezwykle kurtuazyjnie i zabawnie, ale każde kolejne wypowiadane ze sceny słowo przybliża widzów do momentu w którym bohaterom opadną maski tolerancji i przyzwoitości, a swoje prawdziwe oblicze pokaże tytułowy “bóg mordu”.

Na podstawie tekstu tej sztuki Roman Polański nakręcił swój głośny film “Rzeź”.

OBSADA: Anna Dereszowska, Jolanta Fraszyńska, Cezary Pazura, Michał Żebrowski




NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 27.02, 28.02


RECENZJE

"Chociaż w sztuce obie płcie są poddane równie morderczej krytyce, publiczność reaguje mocniej na śmiesznostki kobiet i wychwytuje każdy moment, kiedy faceci nad nimi górują." CZYTAJ DALEJ. 

"Czterech aktorów, jedna scenografia, zaskakująca rozwiązaniami, których nie powstydziliby się projektanci z IKEA, afrykańska muzyka. Mimo, że tytuł Polańskiego bardziej mi odpowiada, to nie w kinie oglądałem prawdziwą „Rzeź”, tylko właśnie na 6. piętrze Pałacu Kultury i Nauki. Krew, wymiociny, krzyki, agresja a wszystko to podane w postaci interwałów przeplatanych próbami wyciszenia, prowokującymi coraz to większe natężenie agresji." CZYTAJ DALEJ.


UPADŁE ANIOŁY
TEATR POLONIA


Historia dwóch kobiet, Julii i Jane, które niegdyś zakochały się w czasie wakacji w jednym i tym samym mężczyźnie. Dawne emocje i uczucia odżywają w nich, kiedy po wielu latach dowiadują się, że ich ukochany pojawił się w Londynie. Mimo wielu wahań, obie postanawiają spotkać się z nim, ale wspomnienia sprawiają, że dochodzi między nimi do konfliktu i scen zazdrości.  Pojawienie się ich wymarzonego mężczyzny prowadzi do wielu zaskakujących sytuacji, tym bardziej, że obie damy są statecznymi żonami, których mężowie przyjaźnią się ze sobą... 

Klasyczna, znakomicie napisana komedia, ciesząca się od chwili napisania (1925 r.) niezwykłą popularnością nie tylko na scenach Londynu i Nowego Jorku oraz w świecie anglosaskim, ale też bardzo ceniona i wielokrotnie inscenizowana w teatrach całej Europy. Wystawiana jest regularnie do dziś, ponieważ nie traci nic ze swojej aktualności.




OSADA: Magdalena Cielecka, Marta Chyczewska, Maja Ostaszewska, Tomasz Drabek/Maciej Zakościelny, Wojciech Kalarus, Cezary Kosiński/Maciej Wierzbicki


NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 27.02, 28.02

RECENZJE

"Wybierając się na „Upadłe anioły” do Och-Teatru z góry założyłem, że poprzeczkę umieścić muszę bardzo wysoko. Prosta sprawa – reżyseruje Krystyna Janda, a w obsadzie m.in. Magdalena Cielecka i Maja Ostaszewska. Dwie znakomite aktorki dramatyczne, które bardzo rzadko decydują się na role komediowe, a już na pewno w teatrze! Zatem – przyjąłem założenie, że albo będzie mistrzowsko, albo przedstawienie okaże się klapą. Powiedzieć, że było mistrzowsko to jednak za mało… Zatem muszę się rozgadać…" CZYTAJ DALEJ 

"Noël Coward to teatralny mistrz pióra, pisałam już o nim kilkakrotnie. Począwszy od lat 20. jego komedie są nieustannie wznawiane i wystawiane po obu stronach Atlantyku. Na szczęście także i w Polsce, gdyż to perełki humoru i dobrego smaku. Lekkie i skrzące się dowcipem – idealne na ponury styczniowy wieczór." CZYTAJ DALEJ 

Komentarze