3 NAJLEPSZE SPEKTAKLE W TYM TYGODNIU

POLOWANIE NA ŁOSIA
TEATR IMKA

"POLOWANIE NA ŁOSIA" jest kolejną produkcją teatralną Fundacji Garnizon Sztuki. Tak jak poprzedni spektakl, realizuje misję Fundacji podejmując ważne społecznie tematy. Spektakl „POZYTYWNI" poruszał temat szeroko pojętej tolerancji. Tym razem akcent położony został na uniwersalną potrzebę wolności, konflikt pokoleń, kryzys towarzyszący wchodzeniu w dorosłość i zagubieniu człowieka we współczesnym świecie. Spektakl „POLOWANIE NA ŁOSIA" koncentruje się na sytuacji młodego człowieka, który musi poradzić sobie z otaczającą go rzeczywistością, a nierzadko ciągnąć też za sobą bagaż doświadczeń swoich rodziców.

Eliza i Konrad przygotowują uroczystą kolację dla rodziców dziewczyny. Zamierzają poinformować ich o swoich zaręczynach. Jednak niespodziewanie zjawia się były terapeuta i kochanek dziewczyny. Wybucha gwałtowna awantura, która kończy się próbą morderstwa. Niedoszły trup zostaje schowany w szafie, a rodzice już dzwonią do drzwi..

„POLOWANIE NA ŁOSIA" Michała Walczaka, jednego z najciekawszych dramatopisarzy młodego pokolenia i twórcy kultowego już dziś „Pożaru w burdelu", to czarna komedia; humor przeplata się z grozą, groteska z realizmem. Zabawna, a przy tym mocno ironiczna. To obraz naszej niedojrzałości, niezdecydowania i problemów z uczuciami. Walczak znakomicie żongluje konwencjami, łączy różne style i gatunki. To opowieść o lękach, frustracjach i zagubieniu młodego człowieka – podana w ironiczny, metaforyczny sposób.

„POLOWANIE NA ŁOSIA" to współczesna komedia - nie dość, że czarna to jeszcze romantyczna. Niejednoznaczna, niebanalna, słodko – gorzka, znakomita!





OBSADA: Eliza - Agnieszka Więdłocha / Karolina Bacia, Konrad - Antoni Pawlicki / Jakub Gawlik, Romuald - Piotr Cyrwus / Piotr Dąbrowski, Myszka - Grażyna Wolszczak, Jarosław Past - Leszek Lichota / Łukasz Konopka



NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 25.10

RECENZJE 

"Zanim zajmiemy się łosiem, będziemy śmiać się dużo i często.
Abstrakcyjny tytuł komedii granej w Teatrze IMKA - "Polowanie na łosia" - przystaje do rodzaju humoru, jakim przesiąknięte są dialogi tej sztuki. Zresztą realizatorzy uprzedzają widza: to współczesna komedia - nie dość, że czarna, to jeszcze romantyczna. Dwoje młodych ludzi, którzy są bohaterami sztuki, niewątpliwie się kocha." Pełna recenzja dostępna TUTAJ.



"Ta zbiorowa reżyseria w IMCE dała dobry efekt, bo zamiast metaforycznego nastroju otrzymaliśmy zgrabną czarną farsę, z dużym tempem, aktorską sztuką na dobrym poziomie i ze zrozumiałym przesłaniem dla widza w każdym wieku. Po latach, które minęły od prapremiery, model popularnego wśród młodych ludzi związku partnerskiego rozumiemy już dużo lepiej. Na scenie zobaczyliśmy, że współczesne pary trzyma przy sobie mieszanka konformizmu i strach przed samotnością. Rozliczanie się z przeszłością to przysłowiowy „trup w szafie”, tym razem dosłowny. Mężczyźni nie potrafią pogodzić się z odejściem swojej kobiety nawet wtedy, gdy mają rodzinę i dzieci." Pełna recenzja dostępna TUTAJ.


TEATR SYRENA
RODZINA ADDAMSÓW


Morticia, zimna jak sopel lodu, Gomez, gorący jak wulkan, Wednesday – ich demoniczna córka i Pugsley, słodki, ale śmiertelnie groźny synek, urokliwy wuj Fester, wiedźmowata Babcia i Lurch, posępny kamerdyner o wdzięku zombie… oto w komplecie najbardziej upiorna rodzinka wszech czasów!
Rodzina Addamsów w koprodukcji Teatru Muzycznego w Poznaniu i Teatru Syrena w Warszawie to przebojowy musical, którego premiera miała miejsce na Broadwayu w 2010 roku.  Od początku spektakl przyciągał tłumy widzów, pokazywany był niemal w całej Europie i Ameryce. Na scenie oglądamy historię upiornej rodzinki mieszkającej na bagnach w starym, wiktoriańskim zamku. Głównymi bohaterami opowieści są Gomez i Morticia, których córka Wednesday, zwana księżniczką ciemności, dorasta i zakochuje się w uroczym chłopaku o imieniu Lucas. Prosi ojca, aby zachował to w tajemnicy przed swoją ukochaną żoną. Wszystko zmieni się pewnego wieczoru, kiedy przy jednym stole spotkają się obie rodziny pochodzące z dwóch różnych światów.




NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 25.10, 26.10, 27.10

RECENZJE

"Rodzina Addamsów w reżyserii Jacka Mikołajczyka to duża dawka czarnego humoru, fenomenalna obsada, widowiskowa choreografia, klimatyczna scenografia, idealne dobrane kostiumy oraz znakomita muzyka na żywo." Pełna recenzja dostępna TUTAJ


Teatr Współczesny
Najdroższy

Komedia lekka, zwana też „komedią bulwarową”, to typowa specjalność Francuzów, a jej najlepszym współczesnym twórcą jest niewątpliwie Francis Veber (ur.1937). Dramaturg, scenarzysta, reżyser, producent filmowy znany jest w Polsce głównie z filmów m.in.: „Tajemniczy blondyn w czarnym bucie” (1972), „Pechowiec” (1981), „Kolacja dla palanta” (1998 – Cezar za scenariusz, nominacja za reżyserię), „Plotka” (2001), „Czyja to kochanka?”(2006). Widzowie teatralni znają  przede wszystkim jego brawurową komedię „Kolacja dla głupca”. 
François Pignon, ulubiony bohater Vebera - niezaradny życiowo przeciętniak, pechowiec - pojawia się również w najnowszej komedii „Najdroższy” (prapremiera w Paryżu jesienią 2012 w reżyserii samego autora). Tym razem, jako bezrobotny prawnik, porzucony mąż, szukający sposobu na odmianę losu. Jak zwykle u Vebera, twórcy o ogromnym poczuciu humoru, starania bohatera, po serii zabawnych wypadków i zaskakujących zmianach akcji,  kończą się w sposób zupełnie nieprzewidziany…



OBSADA: Andrzej Zieliński, Dariusz Dobkowski, Sławomir Orzechowski, Leon Charewicz, Weronika Nockowska, Joanna Jeżewska, Katarzyna Dąbrowska, Krzysztof Kowalewski


NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 24. 10, 25.10

RECENZJE

„Przekład Barbary Grzegorzewskiej to klasa sama w sobie – subtelnie przemycana ironia, zabawne, sarkastyczne dialogi i dowcipne puenty sprawiają, że Najdroższy to spektakl, który ogląda się z przyjemnością; spektakl, który przypomina, że bez pieniędzy żyje się źle, ale i od ich nadmiaru może rozboleć głowa.” Pełna recenzja dostępna TUTAJ


Komentarze