3 najlepsze spektakle w tym tygodniu
TEATR CAPITOL
ZDOBYĆ, UTRZYMAĆ, PORZUCIĆ 2. ROZSTANIA I POWROTY.
”Rozstania i powroty” to kontynuacja przedstawienia ”Zdobyć, utrzymać, porzucić.” Takie nasze damsko-męskie „SZCZĘKI II”. Też będzie o NIEJ i o NIM. Z tą jednak różnicą, że w pierwszej części spektaklu ”Zdobyć, utrzymać, porzucić” nasz On był w domyśle lub przemawiał nagranym głosem Artura Andrusa, natomiast w najnowszym, wystąpi prawdziwy mężczyzna! Pełny opis spektaklu dostępny TUTAJ.
OBSADA: Katarzyna Zielińska/ Katarzyna Pakosińska, Katarzyna Żak, Olga Bończyk, Monika Dryl, Władysław Grzywna
NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 15.05
RECENZJE:
"Krzysztof Jaślar, który jest autorem scenariusza i zarazem reżyserem spektaklu „Zdobyć, utrzymać, porzucić 2. Rozstania i powroty” stworzył znakomitą komedię, podczas której nikt nie będzie się nudził. Scena Mniejsza Teatru Capitol w Warszawie pękała w szwach nie tylko jeśli chodzi o frekwencję, ale także (a może przede wszystkim) ze względu na salwy śmiechu, które co chwila wybuchały pośród publiczności!" CZYTAJ DALEJ.
TEATR 6 PIĘTRO
OŻENEK
„Niewiarygodne zdarzenie w dwóch aktach”, jak Autor nazwał OŻENEK – to prawdziwa teatralna uczta: widowisko, któremu tempo i wigor nadają intrygi swatów oraz umizgi swatanych, zalotników reprezentujących tyle groteskowe, ile przezabawne typy ludzkie. Matrymonialne perypetie Iwana Kuźmicza Podkolesina i Agafii Tichonownej okazują się zaskakującym splotem pragnień i możliwości, zamiarów i losów, którymi podszyte są przygotowania do tytułowej ceremonii. OŻENEK to galeria przejmująco celnych, a zarazem bawiących do łez portretów niemłodych kawalerów i panien, aktualnych zawsze, ilekroć uczucie, status i szansa na szczęście stają się przedmiotami handlowej transakcji.
Siłą OŻENKU jest cała kolekcja postaci, które na stałe wpisały się w światową tradycję teatru komedii. W roli podstarzałego kawalera Podkolesina zobaczymy Michała Żebrowskiego. Podejrzanie atrakcyjną pannę na wydaniu zagra Paulina Chruściel. Z brawurowymi rolami swatów zmierzą się Anna Dereszowska (jako Fiokła Iwanowna) oraz Piotr Głowacki (Koczkariew). Ponadto na scenie ujrzymy feerię brawurowych kreacji: dynamiczne spotkania, dialogi i konfrontacje młodych talentów (Dorota Krempa, Kamil Szklany) z gwiazdami polskiej komedii (Joanna Żółkowska, Janusz Chabior, Cezary Pazura, Cezary Żak).
Reżyserem spektaklu jest Andrzej Bubień, powracający do Teatru 6.piętro po sukcesie, jaki odniosła tu jego inscenizacja WUJASZKA WANI Antona Czechowa. Niepowtarzalny styl jego inscenizacji i przenikliwa interpretacja OŻENKU opiera się na przekonaniu, że komedia Gogola w rzeczywistości jest refleksyjną opowieścią o ludzkiej samotności i poszukiwaniu bliskości. Reżyser stawia nieustająco aktualne pytania o sens walki o własną autentyczność oraz o granicę i cenę, jaka pozwala na przetrwanie w świecie zdominowanym przez sztuczność i zakłamanie. Scenografię do spektaklu zaprojektowała Anita Bojarska, muzykę skomponował Piotr Salaber.
OBSADA: Paulina Chruściel, Joanna Żółkowska, Anna Dereszowska, Michał Żebrowski, Piotr Głowacki, Cezary Żak, Janusz Chabior, Cezary Pazura, Dorota Krempa, Kamil Szklany
NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 16.05, 17.05
RECENZJE:
"Choć do dziś kultowa wersja komedii Gogola z lat 70. z Anną Seniuk i Ireną Kwiatkowską w obsadzie nie ma sobie równych, to ekipie Teatru 6. Piętro udało się do tego ideału zbliżyć. Wiele w tym zasługi aktorów – Piotra Głowackiego, Cezarego Żaka i Pauliny Chruściel, ale także reżysera Andrzeja Bubienia, który po raz kolejny udowodnił, że subtelności rosyjskiej klasyki nie mają przed nim tajemnic. „Ożenek” to niewątpliwie jedna z najgorętszych warszawskich premier sezonu." CZYTAJ DALEJ
"OŻENEK Nikołaja Gogola w Teatrze 6.piętro jest interesującą rozrywką teatralną, uwspółcześnioną klasyką komedii. To Gogol jakiego nie znamy- pogłębiony psychologicznie, z kabaretowym akcentem, nastrojem trillera, zaskakującą scenografią, muzyką, choreografią, kostiumem-jakby każdy z tych środków wyrazu w sposób szczególny charakteryzował bohaterów, ich wybory i postawy. Stwarzał postać sceniczną i kontekst, który ją tłumaczy." CZYTAJ DALEJ
TEATR WSPÓŁCZESNY
NAJDROŻSZY
François Pignon, ulubiony bohater Vebera - niezaradny życiowo przeciętniak, pechowiec - pojawia się również w najnowszej komedii „Najdroższy” (prapremiera w Paryżu jesienią 2012 w reżyserii samego autora). Tym razem, jako bezrobotny prawnik, porzucony mąż, szukający sposobu na odmianę losu. Jak zwykle u Vebera, twórcy o ogromnym poczuciu humoru, starania bohatera, po serii zabawnych wypadków i zaskakujących zmianach akcji, kończą się w sposób zupełnie nieprzewidziany…
OBSADA: Andrzej Zieliński, Dariusz Dobkowski, Sławomir Orzechowski, Leon Charewicz, Weronika Nockowska, Joanna Jeżewska, Katarzyna Dąbrowska, Krzysztof Kowalewski
TEATR WSPÓŁCZESNY
NAJDROŻSZY
Komedia lekka, zwana też „komedią bulwarową”, to typowa specjalność Francuzów, a jej najlepszym współczesnym twórcą jest niewątpliwie Francis Veber (ur.1937). Dramaturg, scenarzysta, reżyser, producent filmowy znany jest w Polsce głównie z filmów m.in.: „Tajemniczy blondyn w czarnym bucie” (1972), „Pechowiec” (1981), „Kolacja dla palanta” (1998 – Cezar za scenariusz, nominacja za reżyserię), „Plotka” (2001), „Czyja to kochanka?”(2006). Widzowie teatralni znają przede wszystkim jego brawurową komedię „Kolacja dla głupca”.
François Pignon, ulubiony bohater Vebera - niezaradny życiowo przeciętniak, pechowiec - pojawia się również w najnowszej komedii „Najdroższy” (prapremiera w Paryżu jesienią 2012 w reżyserii samego autora). Tym razem, jako bezrobotny prawnik, porzucony mąż, szukający sposobu na odmianę losu. Jak zwykle u Vebera, twórcy o ogromnym poczuciu humoru, starania bohatera, po serii zabawnych wypadków i zaskakujących zmianach akcji, kończą się w sposób zupełnie nieprzewidziany…
OBSADA:
NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 17.05, 18.05, 19.05
RECENZJE
„Przekład Barbary Grzegorzewskiej to klasa sama w sobie – subtelnie przemycana ironia, zabawne, sarkastyczne dialogi i dowcipne puenty sprawiają, że Najdroższy to spektakl, który ogląda się z przyjemnością; spektakl, który przypomina, że bez pieniędzy żyje się źle, ale i od ich nadmiaru może rozboleć głowa.” CZYTAJ DALEJ
Komentarze
Prześlij komentarz