3 najlepsze spektakle w tym tygodniu


OCH TEATR
POMOC DOMOWA

Farsa! Pyszna! Jedna z najzabawniejszych, które można zobaczyć na polskich scenach. Marc Camoletti – tytan gatunku, tekst wystawiany kilkadziesiąt tysięcy razy na całym świecie. Mąż (Krzysztof Dracz), żona (Katarzyna Gniewkowska), kochanek (Mirosław Kropielnicki), kochanka (Małgorzata Kocik/Barbara Wypych) i zdrady małżeńskie, jak to w farsie. Jedna noc, jedno mieszkanie, dwie sypialnie i… pomoc domowa (Krystyna Janda), kierująca wydarzeniami. Do tego znikający alkohol – whisky, tequila, rum i szampan, potęgujące nieporozumienia, słabości oraz śmieszności ludzkich charakterów. Jednym słowem – zabawa, i o nią tu idzie. Wspaniały przekład pana Bartosza Wierzbięty.

SPEKTAKL PRZEZNACZONY DLA WIDZÓW OD 12. ROKU ŻYCIA

OBSADA: Katarzyna Gniewkowska, Krystyna Janda, Małgorzata Kocik/Barbara Wypych, Krzysztof Dracz, Mirosław Kropielnicki




NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 09.05, 10.05, 11.05, 12.05


RECENZJE

""Pomoc domowa powstała" niemal sześćdziesiąt lat temu i od tej pory nie schodzi z teatralnych afiszy Utwór Camolettiego nie tylko przetłumaczył, ale też przeniósł w polskie realia Bartosz Wierzbięta, twórca polskiej wersji "Shreka"Jacek Wakar: "Pomoc domowa" w Och-Teatrze to dobry prezent dla publiczności. Prezent na trudne czasy" CZYTAJ DALEJ

"Gdy w rytm piosenki „Let’s talk about sex” na scenę wkroczyła Krystyna Janda, luzacko zaciągająca się papierosem, gorączkowo pomyślałam, co właściwie robię na widowni. Eufemizmem będzie, jeżeli napiszę, że nie przepadam za farsami. Szybko jednak mentalnie przywołałam się do porządku i zapytałam samą siebie: „A kogo to właściwie interesuje? Lubisz, nie lubisz, oglądaj.” CZYTAJ DALEJ

"Schemat to nienowy i raczej powszechnie znany: mąż, żona, jej kochanek i jego kochanka. To już by w gruncie rzeczy wystarczyło. Ale Marc Camoletti, francuski autor znany u nas przede wszystkim z komediowego hitu Boeing Boeing, postanowił kontynuować zabawę i dopisać do tej miłosnej układanki jeszcze jedną osobę, a mianowicie pomoc domową – może nie najlepszą w sprzątaniu, ale w zacieraniu śladów po erotycznych uciechach swoich pracodawców doprawdy niemającą sobie równych. Napisał tę rolę dla młodej aktorki, ma się rozumieć – młodszej od żony, by rywalizacja między obiema paniami dodawała farsie pikanterii. W Och-Teatrze rolę tę, wbrew warunkom metrykalnym, gra Krystyna Janda – i rozśmiesza widzów do łez." CZYTAJ DALEJ


NOWY TEATR
KABARET WARSZAWSKI



Dwie odległe w czasie rzeczywistości: Niemcy czasów republiki Weimarskiej, w których władzę stopniowo przejmują faszyści oraz Nowy Jork po 11 września to czasoprzestrzenie nieomal laboratoryjne, w których uwarunkowania historyczne wyzwalają najbardziej poukrywane i wyparte lęki, seksualne i erotyczne fobie i niespełnienia, wywołując ogromne napięcia i prowadząc do wielu kryzysowych sytuacji. W tych dwóch światach przegląda się dzisiejsza Warszawa.

Łącząc te dwie czasoprzestrzenie reżyser stawia pytanie o to, jakie są dziś granice czy ograniczenia wolności. W epoce uniformizacji i opresywnej normalizacji zachowań, częściowo przeprowadzonej „dla wspólnego bezpieczeństwa” prawo jednostki do bycia sobą, do swobodnego wyrażania siebie jest coraz bardziej ograniczone i kwestionowane. Społeczna norma staje się rodzajem więzienia. Ta swoista prohibicja swobodnych zachowań znajduje ujście w przestrzeniach zamkniętych, nieomal podziemnych, gdzie wchodzą tylko wtajemniczeni. Teatr jest taką przestrzenią. Tym razem jednak Warlikowski, znany z tego, że prowokuje widzów do nieustannej rozmowy, dyskusji i debaty, sięga po formę i poetykę kabaretu, w której bezpośredni zwrot do widza i nieustanne łamanie konwencji narzucających czwartą ścianę, należą do podstawowych zasad. Kabaret z zasady jest przestrzenią wolności i trwającego permanentnie porządku karnawału. 

„Kabaret Warszawski" to zespół Nowego Teatru konfrontujący się z wieloma scenariuszami opresji. Spektakl portretuje grupę artystów, dla których sztuka jest głównym sensem działania. Ale sztuka nie odwdzięcza się. Przeciwnie, gubi poświęcających się jej artystów, umożliwiając życie zarazem je uniemożliwia zatruwając wątpliwościami. Warlikowski tworząc przestrzeń terapii i uwalniania lęków i tabu pokazuje też zagrożenia i opresje, jakie automatycznie generują się wokół tego rodzaju enklaw.

SPEKTAKL TRWA 5 GODZIN (Z PRZERWĄ)
SPEKTAKL DLA WIDZÓW 16+, Z NAPISAMI W JĘZYKU ANGIELSKIM

OBSADA: Stanisława Celińska / Monika Niemczyk, Magdalena Cielecka, Ewa Dałkowska, Małgorzata Hajewska-Krzysztofik, Maja Ostaszewska, Magdalena Popławska, Claude Bardouil, Andrzej Chyra, Bartosz Gelner, Wojciech Kalarus, Redbad Klijnstra, Zygmunt Malanowicz, Piotr Polak, Jacek Poniedziałek, Maciej Stuhr




NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 11.05, 12.05 (spektakl grany w ramach Dnia Teatru Publicznego) , 13.05, 14.05


RECENZJE

"Kabaret to kolejna wielka produkcja nastawiona na podbijanie zachodnich festiwali, co nie przeszkadza jej być żywym spektaklem." CZYTAJ DALEJ

"Pierwszy pokaz "Kabaretu warszawskiego" w Nowym Teatrze. W spektaklu, który zapowiadał się jako przestroga przed nową brunatną falą, Krzysztof Warlikowski pokazał swoje poczucie humoru" CZYTAJ DALEJ


TEATR IMKA
LUDZIE INTELIGENTNI



Nie ma nudnych związków. Są tylko mało kreatywni partnerzy. Na szczęście bohaterowie sztuki Fayeta to ludzie inteligentni, dlatego, kiedy ich związek wkracza w nieciekawą fazę dojrzałej harmonii, potrafią znaleźć sposób na wyjście z impasu.

Relacja Davida i Chloe przestaje przypominać “obraz w kalejdoskopie”. Po 15 latach wspólnego życia zapada decyzja o rozstaniu. Jego decyzja. Co na to Chloe? Zgadza się. David jest zaskoczony i podejrzliwy… Jego przyjaciele Alexandre, Thomas oraz ich partnerki Gina i Marina mnożą teorie i domysły. Może ona go zdradza? Sugerują kumple. Może oni wszyscy zdradzają? Zastanawiają się przyjaciółki. Wnioski, do których dochodzą inteligentni ludzie oddalają ich coraz bardziej od sedna. Czyli od tego, co czują naprawdę. Trzy pary rywalizują w konkurencji pt. “kto najlepiej wszystko wytłumaczy?”. To niebezpieczna gra, która doprowadza do absurdalnych sytuacji, szeregu komicznych nieporozumień i manipulacji. Jak w reakcji łańcuchowej, kryzys jednego związku wywołuje kolejny… A konflikty bohaterów wywołują lawinę śmiechu na widowni.


Twórcy teatralnych hitów „Boeing Boeing” oraz „Imię” zapraszają na kolejną przebojową i bardzo życiową komedię w gwiazdorskiej obsadzie.

OBSADA: Magdalena Boczarska / Renata Dancewicz, Izabela Kuna, Magdalena Stużyńska / Monika Dryl, Szymon Bobrowski / Mariusz Witkowski, Rafał Królikowski, Bartłomiej Topa /Olaf Lubaszenko



NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 11.05, 12.05

RECENZJE

„Inteligentni ludzie podejmują dojrzałe i przemyślne decyzje. Rozmawiają ze sobą i dochodzą do konstruktywnych wniosków. Wnioski, do których dochodzą inteligentni ludzie oddalają ich coraz bardziej od sedna. Czyli tego co czują naprawdę”. Szóstka przyjaciół. Trzy pary. Pozornie przemyślane rozstanie jednej z nich staje się początkiem fali międzypłciowych nieporozumień." CZYTAJ DALEJ

„Ludzie inteligentni” to spektakl o różnicy płci, ale nie tylko! Trzy pary grane przez wytrawnych aktorów: Izabela Kuna (Chloe) – Bartłomiej Topa (David), Magdalena Stużyńska (Gina) – Rafał Królikowski (Thomas) i Magdalena Boczarska (Marina) – Szymon Bobrowski (Alexandre)
przyjaźnią się od 15 lat, razem jeżdżą na wakacje i dobrze znają. A raczej tak im się wydaje…" CZYTAJ DALEJ

Komentarze