3 najlepsze spektakle w tym tygodniu
TEATR POLONIA
ŻEBY NIE BYŁO ŚLADÓW
OBSADA: Jolanta Olszewska, Agnieszka Przepiórska, Adrian Brząkała, Wojciech Chorąży, Paweł Pabisiak, Michał Rolnicki
ŻEBY NIE BYŁO ŚLADÓW
Spektakl na podstawie najgłośniejszego reportażu ostatnich miesięcy –
„Żeby nie było śladów” Cezarego Łazarewicza, uhonorowanego Nagrodą
Literacką „Nike”. Jedna z najsłynniejszych i najbardziej przejmujących
historii Polski okresu komunizmu. Szantaż, kłamstwo, propaganda,
manipulacja – metody stosowane w „sprawie Przemyka” – czy to na pewno
metody tylko władz totalitarnych? Czy w demokratycznym, współczesnym
świecie są na pewno niemożliwe?
Historia Grzegorza Przemyka
(osiemnastoletniego maturzysty), a także historia jego matki, mogą stać
się na teatralnej scenie niezwykłą opowieścią nie tylko o tamtych
czasach i tamtych wydarzeniach, ale może przede wszystkim opowieścią o
nas i teraz.
OBSADA: Jolanta Olszewska, Agnieszka Przepiórska, Adrian Brząkała, Wojciech Chorąży, Paweł Pabisiak, Michał Rolnicki
NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 28.03, 29.03
RECENZJE
"Spektakl oddaje hołd tym, którzy nie doczekali się sprawiedliwości, ale
też jest lustrem przystawionym naszym czasom, w których tak jak w
latach 80. władza leży w rękach jednej partii, a społeczeństwo jest
podzielone na dwa wrogie obozy." CZYTAJ WIĘCEJ
"W końcu jest to też spektakl o zbrodni bez kary i karze niezawinionej.
Ku przypomnieniu i ku przestrodze. Wszak jest kilka momentów, w których
autorzy przedstawienia chcą zwrócić uwagę na podobieństwa rzeczywistości
czasów PRLu do dzisiejszej Polski." CZYTAJ WIĘCEJ
TEATR POLSKI
MARLENA. OSTATNI KONCERT
Scenariusz „Marleny” ukazuje epizody z życia Marleny Dietrich – legendarnej aktorki i piosenkarki niemieckiej, ikony kina i estrady, której wielka kariera rozpoczęła się w latach 30- tych XX wieku wraz z filmem Josepha von Sternberga „Błękitny anioł” według powieści Henrika Manna „Profesor Unratt”. Zagrała tam artystkę kabaretową Lolę i zaśpiewała jeden z największych swoich przebojów „Jestem po to, by kochać mnie”. Po sukcesie filmu została gwiazdą Hollywood i uosobieniem tajemniczej zmysłowości i seksu.
Scenariusz jest po części wytworem wyobraźni, ale w dużej mierze opiera się na dokumentach i świadectwach, biografiach, monografiach, listach, wywiadach, zarówno samej Dietrich, jak i jej córki, Marii Rivy, oraz partnerów i przyjaciół: m.in. Jeana Gabina, Ericha Marii Remarque`a, Kirka Douglasa, Ernesta Hemingwaya i Zbigniewa Cybulskiego, a także na wspomnieniach jej sekretarki Normy Bosquet.
OBSADA: Grażyna Barszczewska, Hanna Skarga, Izabella Bukowska - Chądzyńska, Tomasz Błasiak, Aleksander Dębicz
NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 28.03, 29.03
RECENZJE
"Grażyna Barszczewska po raz kolejny udowadnia, że jest coraz bardziej wszechstronną aktorką. Wiem, że potrafi pięknie śpiewać, a tu jej śpiew przypominał głos osoby po rozmaitych przejściach. Znakomicie pokazała uzależnienie od leków i alkoholu, towarzyszące temu urojenia i fantazje, a wreszcie ból doznawany przez osobę, która złamała kość udową." CZYTAJ WIĘCEJ
"Grażyna Barszczewska oddaje perfekcyjnie to powolne „umieranie” artystki. Te jej nieustanne makijaże, zabiegi „upiększające”, bo przecież widz nie może jej zobaczyć starej, pomarszczonej, niedołężnej, musi ją pamiętać tylko taką, jaką była dwadzieścia lat wcześniej." CZYTAJ WIĘCEJ
TEATR ŻYDOWSKI
SKRZYPEK NA DACHU
Światowej sławy musical
„Skrzypek na dachu” swoją warstwą muzyczną jak i tematem przemawia do
publiczności na całym świecie. Za kanwę libretta posłużyła powieść Szolema
Alejchema „Dzieje Tewjego Mleczarza”. Akcja rozgrywa się w 1905 r. w Anatewce,
małym miasteczku na terenie Rosji carskiej, gdzie obok siebie żyją dwie
społeczności – żydowska i rosyjska, które starają się nie wchodzić sobie w
drogę. Historyczne tło akcji nawiązuje do rodzącego się komunizmu, rewolucji
1905 roku, a w finale do masowej emigracji ludności żydowskiej.
TEATR POLSKI
MARLENA. OSTATNI KONCERT
Scenariusz „Marleny” ukazuje epizody z życia Marleny Dietrich – legendarnej aktorki i piosenkarki niemieckiej, ikony kina i estrady, której wielka kariera rozpoczęła się w latach 30- tych XX wieku wraz z filmem Josepha von Sternberga „Błękitny anioł” według powieści Henrika Manna „Profesor Unratt”. Zagrała tam artystkę kabaretową Lolę i zaśpiewała jeden z największych swoich przebojów „Jestem po to, by kochać mnie”. Po sukcesie filmu została gwiazdą Hollywood i uosobieniem tajemniczej zmysłowości i seksu.
Scenariusz jest po części wytworem wyobraźni, ale w dużej mierze opiera się na dokumentach i świadectwach, biografiach, monografiach, listach, wywiadach, zarówno samej Dietrich, jak i jej córki, Marii Rivy, oraz partnerów i przyjaciół: m.in. Jeana Gabina, Ericha Marii Remarque`a, Kirka Douglasa, Ernesta Hemingwaya i Zbigniewa Cybulskiego, a także na wspomnieniach jej sekretarki Normy Bosquet.
NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 28.03, 29.03
RECENZJE
"Grażyna Barszczewska po raz kolejny udowadnia, że jest coraz bardziej wszechstronną aktorką. Wiem, że potrafi pięknie śpiewać, a tu jej śpiew przypominał głos osoby po rozmaitych przejściach. Znakomicie pokazała uzależnienie od leków i alkoholu, towarzyszące temu urojenia i fantazje, a wreszcie ból doznawany przez osobę, która złamała kość udową." CZYTAJ WIĘCEJ
"Grażyna Barszczewska oddaje perfekcyjnie to powolne „umieranie” artystki. Te jej nieustanne makijaże, zabiegi „upiększające”, bo przecież widz nie może jej zobaczyć starej, pomarszczonej, niedołężnej, musi ją pamiętać tylko taką, jaką była dwadzieścia lat wcześniej." CZYTAJ WIĘCEJ
TEATR ŻYDOWSKI
SKRZYPEK NA DACHU
OBSADA: Marek Szydło, Ewa Dąbrowska/Alina Świdowska, Monika Soszka/Monika Chrząstowska, Sylwia Najah/Izabella Rzeszowska, Małgorzata Majewska/Joanna Rzączyńska, Małgosia Łata/Katarzyna Gordyczukowska, Joanna Przybyłowska i inni.
NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 26.03, 27.03
Komentarze
Prześlij komentarz