3 najlepsze spektakle w tym tygodniu

TEATR POLONIA
ŻEBY NIE BYŁO ŚLADÓW


Spektakl na podstawie najgłośniejszego reportażu ostatnich miesięcy – „Żeby nie było śladów” Cezarego Łazarewicza, uhonorowanego Nagrodą Literacką „Nike”. Jedna z najsłynniejszych i najbardziej przejmujących historii Polski okresu komunizmu. Szantaż, kłamstwo, propaganda, manipulacja – metody stosowane w „sprawie Przemyka” – czy to na pewno metody tylko władz totalitarnych? Czy w demokratycznym, współczesnym świecie są na pewno niemożliwe? 

Historia Grzegorza Przemyka (osiemnastoletniego maturzysty), a także historia jego matki, mogą stać się na teatralnej scenie niezwykłą opowieścią nie tylko o tamtych czasach i tamtych wydarzeniach, ale może przede wszystkim opowieścią o nas i teraz.

  

OBSADA: Jolanta Olszewska, Agnieszka Przepiórska, Adrian Brząkała, Wojciech Chorąży, Paweł Pabisiak, Michał Rolnicki

NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 28.03, 29.03


RECENZJE

"Spektakl oddaje hołd tym, którzy nie doczekali się sprawiedliwości, ale też jest lustrem przystawionym naszym czasom, w których tak jak w latach 80. władza leży w rękach jednej partii, a społeczeństwo jest podzielone na dwa wrogie obozy." CZYTAJ WIĘCEJ

"W końcu jest to też spektakl o zbrodni bez kary i karze niezawinionej. Ku przypomnieniu i ku przestrodze. Wszak jest kilka momentów, w których autorzy przedstawienia chcą zwrócić uwagę na podobieństwa rzeczywistości czasów PRLu do dzisiejszej Polski." CZYTAJ WIĘCEJ

TEATR POLSKI
MARLENA. OSTATNI KONCERT



Scenariusz „Marleny” ukazuje epizody z życia Marleny Dietrich – legendarnej aktorki i piosenkarki niemieckiej, ikony kina i estrady, której wielka kariera rozpoczęła się w latach 30- tych XX wieku wraz z filmem Josepha von Sternberga „Błękitny anioł” według powieści Henrika Manna „Profesor Unratt”. Zagrała tam artystkę kabaretową Lolę i zaśpiewała jeden z największych swoich przebojów „Jestem po to, by kochać mnie”. Po sukcesie filmu została gwiazdą Hollywood i uosobieniem tajemniczej zmysłowości i seksu.

Scenariusz jest po części wytworem wyobraźni, ale w dużej mierze opiera się na dokumentach i świadectwach, biografiach, monografiach, listach, wywiadach, zarówno samej Dietrich, jak i jej córki, Marii Rivy, oraz partnerów i przyjaciół: m.in. Jeana Gabina, Ericha Marii Remarque`a, Kirka Douglasa, Ernesta Hemingwaya i Zbigniewa Cybulskiego, a także na wspomnieniach jej sekretarki Normy Bosquet. 





OBSADA: Grażyna Barszczewska, Hanna Skarga, Izabella Bukowska - Chądzyńska, Tomasz Błasiak, Aleksander Dębicz

NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 28.03, 29.03



RECENZJE

"Grażyna Barszczewska po raz kolejny udowadnia, że jest coraz bardziej wszechstronną aktorką. Wiem, że potrafi pięknie śpiewać, a tu jej śpiew przypominał głos osoby po rozmaitych przejściach. Znakomicie pokazała uzależnienie od leków i alkoholu, towarzyszące temu urojenia i fantazje, a wreszcie ból doznawany przez osobę, która złamała kość udową." CZYTAJ WIĘCEJ

"Grażyna Barszczewska oddaje perfekcyjnie to powolne „umieranie” artystki. Te jej nieustanne makijaże, zabiegi „upiększające”, bo przecież widz nie może jej zobaczyć starej, pomarszczonej, niedołężnej, musi ją pamiętać tylko taką, jaką była dwadzieścia lat wcześniej." CZYTAJ WIĘCEJ

TEATR ŻYDOWSKI
SKRZYPEK NA DACHU



Światowej sławy musical „Skrzypek na dachu” swoją warstwą muzyczną jak i tematem przemawia do publiczności na całym świecie. Za kanwę libretta posłużyła powieść Szolema Alejchema „Dzieje Tewjego Mleczarza”. Akcja rozgrywa się w 1905 r. w Anatewce, małym miasteczku na terenie Rosji carskiej, gdzie obok siebie żyją dwie społeczności – żydowska i rosyjska, które starają się nie wchodzić sobie w drogę. Historyczne tło akcji nawiązuje do rodzącego się komunizmu, rewolucji 1905 roku, a w finale do masowej emigracji ludności żydowskiej.




OBSADA: Marek Szydło, Ewa Dąbrowska/Alina Świdowska, Monika Soszka/Monika Chrząstowska, Sylwia Najah/Izabella Rzeszowska, Małgorzata Majewska/Joanna Rzączyńska, Małgosia Łata/Katarzyna Gordyczukowska, Joanna Przybyłowska i inni.


NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 26.03, 27.03





Komentarze