3 najlepsze spektakle w tym tygodniu


UPADŁE ANIOŁY
TEATR POLONIA


Historia dwóch kobiet, Julii i Jane, które niegdyś zakochały się w czasie wakacji w jednym i tym samym mężczyźnie. Dawne emocje i uczucia odżywają w nich, kiedy po wielu latach dowiadują się, że ich ukochany pojawił się w Londynie. Mimo wielu wahań, obie postanawiają spotkać się z nim, ale wspomnienia sprawiają, że dochodzi między nimi do konfliktu i scen zazdrości.  Pojawienie się ich wymarzonego mężczyzny prowadzi do wielu zaskakujących sytuacji, tym bardziej, że obie damy są statecznymi żonami, których mężowie przyjaźnią się ze sobą... 

Klasyczna, znakomicie napisana komedia, ciesząca się od chwili napisania (1925 r.) niezwykłą popularnością nie tylko na scenach Londynu i Nowego Jorku oraz w świecie anglosaskim, ale też bardzo ceniona i wielokrotnie inscenizowana w teatrach całej Europy. Wystawiana jest regularnie do dziś, ponieważ nie traci nic ze swojej aktualności.




OSADA: Magdalena Cielecka, Marta Chyczewska, Maja Ostaszewska, Tomasz Drabek/Maciej Zakościelny, Wojciech Kalarus, Cezary Kosiński/Maciej Wierzbicki


NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 09.03., 10.03, 11.03

RECENZJE

"Wybierając się na „Upadłe anioły” do Och-Teatru z góry założyłem, że poprzeczkę umieścić muszę bardzo wysoko. Prosta sprawa – reżyseruje Krystyna Janda, a w obsadzie m.in. Magdalena Cielecka i Maja Ostaszewska. Dwie znakomite aktorki dramatyczne, które bardzo rzadko decydują się na role komediowe, a już na pewno w teatrze! Zatem – przyjąłem założenie, że albo będzie mistrzowsko, albo przedstawienie okaże się klapą. Powiedzieć, że było mistrzowsko to jednak za mało… Zatem muszę się rozgadać…" CZYTAJ DALEJ 

"Noël Coward to teatralny mistrz pióra, pisałam już o nim kilkakrotnie. Począwszy od lat 20. jego komedie są nieustannie wznawiane i wystawiane po obu stronach Atlantyku. Na szczęście także i w Polsce, gdyż to perełki humoru i dobrego smaku. Lekkie i skrzące się dowcipem – idealne na ponury styczniowy wieczór." CZYTAJ DALEJ 


OŻENEK
TEATR 6. PIĘTRO


Arcykomedia w wyśmienitej obsadzie!

OŻENEK – nieśmiertelna komedia Nikołaja Gogola – wkracza na scenę Teatru 6. piętro! Znakomici aktorzy w przenikliwej, widowiskowej inscenizacji Andrzeja Bubienia.

„Niewiarygodne zdarzenie w dwóch aktach”, jak Autor nazwał OŻENEK – to prawdziwa teatralna uczta: widowisko, któremu tempo i wigor nadają intrygi swatów oraz umizgi swatanych, zalotników reprezentujących tyle groteskowe, ile przezabawne typy ludzkie. Matrymonialne perypetie Iwana Kuźmicza Podkolesina i Agafii Tichonownej okazują się zaskakującym splotem pragnień i możliwości, zamiarów i losów, którymi podszyte są przygotowania do tytułowej ceremonii. OŻENEK to galeria przejmująco celnych, a zarazem bawiących do łez portretów niemłodych kawalerów i panien, aktualnych zawsze, ilekroć uczucie, status i szansa na szczęście stają się przedmiotami handlowej transakcji.

Siłą OŻENKU jest cała kolekcja postaci, które na stałe wpisały się w światową tradycję teatru komedii. W roli podstarzałego kawalera Podkolesina zobaczymy Michała Żebrowskiego. Podejrzanie atrakcyjną pannę na wydaniu zagra Paulina Chruściel. Z brawurowymi rolami swatów zmierzą się Anna Dereszowska (jako Fiokła Iwanowna) oraz Piotr Głowacki (Koczkariew). Ponadto na scenie ujrzymy feerię brawurowych kreacji: dynamiczne spotkania, dialogi i konfrontacje młodych talentów (Dorota Krempa, Kamil Szklany) z gwiazdami polskiej komedii (Joanna Żółkowska, Janusz Chabior, Cezary Pazura, Cezary Żak).

Reżyserem spektaklu jest Andrzej Bubień, powracający do Teatru 6.piętro po sukcesie, jaki odniosła tu jego inscenizacja WUJASZKA WANI Antona Czechowa. Niepowtarzalny styl jego inscenizacji i przenikliwa interpretacja OŻENKU opiera się na przekonaniu, że komedia Gogola w rzeczywistości jest refleksyjną opowieścią o ludzkiej samotności i poszukiwaniu bliskości. Reżyser stawia nieustająco aktualne pytania o sens walki o własną autentyczność oraz o granicę i cenę, jaka pozwala na przetrwanie w świecie zdominowanym przez sztuczność i zakłamanie. Scenografię do spektaklu zaprojektowała Anita Bojarska, muzykę skomponował Piotr Salaber.




OSADA: Paulina Chruściel, Joanna Żółkowska, Anna Dereszowska, Michał Żebrowski, Piotr Głowacki, Cezary Żak, Janusz Chabior, Cezary Pazura, Dorota Krempa, Kamil Szklany


NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 08.03, 09.03

RECENZJE

"Choć  do dziś kultowa wersja komedii Gogola z lat 70. z Anną Seniuk i Ireną Kwiatkowską w obsadzie nie ma sobie równych, to ekipie Teatru 6. Piętro udało się do tego ideału zbliżyć. Wiele w tym zasługi aktorów – Piotra Głowackiego, Cezarego Żaka i Pauliny Chruściel, ale także reżysera Andrzeja Bubienia, który po raz kolejny udowodnił, że subtelności rosyjskiej klasyki nie mają przed nim tajemnic. „Ożenek” to niewątpliwie jedna z najgorętszych warszawskich premier sezonu." CZYTAJ DALEJ

"Co zrobić, aby prywatny teatr opierający swoją działalność tylko i wyłącznie na wpływach z biletów utrzymał się na wysokim poziomie i nie tracił zaufania widzów? Odpowiedź na to pytanie zna nie tylko Krystyna Janda, lecz także inni właściciele prywatnych warszawskich scen. Trzeba do inscenizacji nowej sztuki zatrudnić wybitnego, sprawnego reżysera i plejadę gwiazd. Od dawna robią to udziałowcy Teatru 6. piętro. Do pracy nad nową wersją „Ożenku” Mikołaja Gogola zaprosili Andrzeja Bubienia, twórcę o międzynarodowej renomie, nominowanego do Wielkiej Rosyjskiej Nagrody Artystycznej Złota Maska i autora znaczącej w tym teatrze inscenizacji „Wujaszka Wani” Antoniego Czechowa." CZYTAJ DALEJ 


PSIE SERCE 
TEATR WSPÓŁCZESNY


Zima 1925 roku w Moskwie. Świat kończącego się okresu NEP (Nowej Ekonomicznej Polityki) w państwie radzieckim, w dobie nadchodzącego stalinizmu, widziany oczami bezdomnego psa.  Profesor Preobrażeński, luminarz nauki radzieckiej i europejskiej, prowadzi eksperymenty naukowe w poszukiwaniu sposobów odmładzania ludzkiego organizmu. Pies zostaje poddany eksperymentalnemu przeszczepowi, który przynosi nieoczekiwane skutki.

To zdarzenie rodem z science fiction, staje się  dla autora pretekstem do niezwykle przenikliwej, gorzkiej diagnozy świata stworzonego przez rewolucyjną ideologię, napisanej przez autora ze specyficznym poczuciem humoru i w formie ocierającej się o groteskę. Wielowarstwowość utworu zmusza do stawiania sobie pytań uniwersalnych o wartości i o porządek świata, szczególnie aktualnych gdy „świat wypadł z formy”. W.Szekspir – „Hamlet”




OBSADA: Borys Szyc, Krzysztof Wakuliński, Szymon Mysłakowski, Jan Marczewski, Barbara Wypych, Joanna Jeżewska, Mariusz Jakus, Monika Pikuła, Mikołaj Chroboczek, Dariusz Dobkowski, Rafał Zawierucha, Jan Pęczek, Piotr Bajor, Kinga Tabor, Ewa Porębska, Piotr Garlicki,Leon Charewicz, Remigiusz Jankowski, Szymon Roszak, Monika Węgiel, Sebastian Świerszcz, Jan Marczewski, Adrian Budakow


NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 08.03, 09.03, 11.03

RECENZJE

Na początku oglądamy świat widziany oczami bezdomnego kundla. Na ulicach Moskwy szaleje zamieć. Pies jest przemarznięty i chce mu się jeść, szuka ciepłego kąta. Na dodatek „kucharz ze stołówki racjonalnego żywienia pracowników Centralnej Rady Gospodarki Narodowej”, „z mordą jak patelnia”, chlusnął wrzątkiem i oparzył mu lewy bok. Boi się, że umrze z głodu albo nabawi się zapalenia płuc i będzie tak słaby, że dostanie się w ręce hycla. Nagle pojawia się nadzieja na odmianę paskudnego losu." CZYTAJ DALEJ 

"Nic to, że po bilety na "Mistrza i Małgorzatę" ludzie ustawiali się przed kasami Współczesnego w szczerą noc, tworzono listy chętnych, szczęśliwcy, którzy je zdobyli z wyższością na tych, co musieli obejść się smakiem. Wejściówkami na spektakl po zawyżonych cenach handlowały koniki, a on sam przez wiele sezonów utrzymywał się na afiszu. Szef Współczesnego przyrządził widowisko z wyjątkowym, szczególnie biorąc pod uwagę rozmiary sceny przy Mokotowskiej, rozmachem, ale też odkrył, że Bułhakow komentuje nie tylko świat, ale i Polskę. Kiedy dziś mówi, że na te czasy jest "Psie serce", nie warto lekceważyć jego słów. Tym bardziej, że ma na to dowód. Przedstawienie." CZYTAJ DALEJ 

Komentarze