3 NAJLEPSZE SPEKTAKLE W TYM TYGODNIU


KIEDY KOTA NIE MA...
TEATR CAPITOL


“Kiedy kota nie ma…” istnieje szansa, że pojawi się w najmniej oczekiwanym momencie! A wtedy bieg komicznych wydarzeń w tej znakomitej brytyjskiej komedii sytuacyjnej, może nabrać zawrotnego tempa, a rozbawienie Widzów całkowicie wymknąć się spod kontroli. Podróż poślubna do Saint Tropez? Tak! Ale w dwudziestą rocznicę ślubu ??? Jak poradzą sobie z wzajemnymi uszczypliwościami dwa zabawne angielskie małżeństwa z 20-letnim stażem? Jak rozbudzić dziką namiętność w mężu fajtłapie? Jak ów próbuje dotrzymać kroku szwagrowi seksoholikowi? Jak zaimponować zmanierowanej zamożnej siostrze i nie zabić jej wędzonym łososiem? Oraz czy szczotka sedesowa z wizerunkiem pary królewskiej może pomóc w samobójstwie pięknej 20-latce? – odpowiedzi mogą być abstrakcyjnie zaskakujące! Jedyne przewidywalne tego wieczoru, to ponad 2 godziny dobrego dowcipu, humoru i śmiechu do łez!




OBSADA: Viola Arlak/Katarzyna Skrzynecka, Anna Gronostaj/Maja Barełkowska, Wojciech Wysocki/Piotr Zelt, Jacek Lenartowicz/Piotr Cyrwus, Zofia Zborowska/Aleksandra Grzelak, Marta Wierzbicka/Aneta Zając/Marta Dejmek 

NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 13.02, 14.02, 16.02, 17.02, 18.02

RECENZJE

"Spektakl podzielony jest na dwie części, z których druga jest dużo bardziej dynamiczna. Jedyny zarzut, który tu można wystosować, to przesada w żartach. Wulgarne słownictwo oraz nagość w niektórych momentach sztuki to mieszanka o tyle kusząca, co ryzykowna." Pełna recenzja dostępna TUTAJ.

"Dwie siostry, dwaj tychże sióstr mężowie i masa nieporozumień pomiędzy nimi wszystkimi. Do tego dochodzi niedopasowanie współmałżonków pod względem temperamentu, zazdrość, pragnienie dodania do nudnego życia szczypty pikanterii. I to się razem wszystko miesza, kotłuje i bełta." Pełna recenzja dostępna TUTAJ.

"Sztuka napisana jest świetnie, dialogi są szybkie, riposty odpowiednio dwuznaczne. Postacie wprowadzają nas w meandry akcji w dobrym tempie, ich motywacje są sensowne i barwne." Pełna recenzja dostępna TUTAJ.


POLOWANIE NA ŁOSIA
TEATR IMKA

"POLOWANIE NA ŁOSIA" jest kolejną produkcją teatralną Fundacji Garnizon Sztuki. Tak jak poprzedni spektakl, realizuje misję Fundacji podejmując ważne społecznie tematy. Spektakl „POZYTYWNI" poruszał temat szeroko pojętej tolerancji. Tym razem akcent położony został na uniwersalną potrzebę wolności, konflikt pokoleń, kryzys towarzyszący wchodzeniu w dorosłość i zagubieniu człowieka we współczesnym świecie. Spektakl „POLOWANIE NA ŁOSIA" koncentruje się na sytuacji młodego człowieka, który musi poradzić sobie z otaczającą go rzeczywistością, a nierzadko ciągnąć też za sobą bagaż doświadczeń swoich rodziców.

Eliza i Konrad przygotowują uroczystą kolację dla rodziców dziewczyny. Zamierzają poinformować ich o swoich zaręczynach. Jednak niespodziewanie zjawia się były terapeuta i kochanek dziewczyny. Wybucha gwałtowna awantura, która kończy się próbą morderstwa. Niedoszły trup zostaje schowany w szafie, a rodzice już dzwonią do drzwi..

„POLOWANIE NA ŁOSIA" Michała Walczaka, jednego z najciekawszych dramatopisarzy młodego pokolenia i twórcy kultowego już dziś „Pożaru w burdelu", to czarna komedia; humor przeplata się z grozą, groteska z realizmem. Zabawna, a przy tym mocno ironiczna. To obraz naszej niedojrzałości, niezdecydowania i problemów z uczuciami. Walczak znakomicie żongluje konwencjami, łączy różne style i gatunki. To opowieść o lękach, frustracjach i zagubieniu młodego człowieka – podana w ironiczny, metaforyczny sposób.

„POLOWANIE NA ŁOSIA" to współczesna komedia - nie dość, że czarna to jeszcze romantyczna. Niejednoznaczna, niebanalna, słodko – gorzka, znakomita!





OBSADA: Eliza - Agnieszka Więdłocha / Karolina Bacia, Konrad - Antoni Pawlicki / Jakub Gawlik, Romuald - Piotr Cyrwus / Piotr Dąbrowski, Myszka - Grażyna Wolszczak, Jarosław Past - Leszek Lichota / Łukasz Konopka



NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 16.02

RECENZJE 

"Zanim zajmiemy się łosiem, będziemy śmiać się dużo i często.
Abstrakcyjny tytuł komedii granej w Teatrze IMKA - "Polowanie na łosia" - przystaje do rodzaju humoru, jakim przesiąknięte są dialogi tej sztuki. Zresztą realizatorzy uprzedzają widza: to współczesna komedia - nie dość, że czarna, to jeszcze romantyczna. Dwoje młodych ludzi, którzy są bohaterami sztuki, niewątpliwie się kocha." Pełna recenzja dostępna TUTAJ.

"Ta zbiorowa reżyseria w IMCE dała dobry efekt, bo zamiast metaforycznego nastroju otrzymaliśmy zgrabną czarną farsę, z dużym tempem, aktorską sztuką na dobrym poziomie i ze zrozumiałym przesłaniem dla widza w każdym wieku. Po latach, które minęły od prapremiery, model popularnego wśród młodych ludzi związku partnerskiego rozumiemy już dużo lepiej. Na scenie zobaczyliśmy, że współczesne pary trzyma przy sobie mieszanka konformizmu i strach przed samotnością. Rozliczanie się z przeszłością to przysłowiowy „trup w szafie”, tym razem dosłowny. Mężczyźni nie potrafią pogodzić się z odejściem swojej kobiety nawet wtedy, gdy mają rodzinę i dzieci." Pełna recenzja dostępna TUTAJ.


NASZA KLASA
TEATR DRAMATYCZNY


Niezwykła historia uczniów z jednej klasy. Razem uczą się, bawią, chuliganią, wchodzą w dorosłość. Marzą, żeby zostać lotnikiem, lekarzem, gwiazdą filmową. Czytają "Trylogię" Sienkiewicza. Chodzą na filmy z Chaplinem. Słuchają jazzu. Dlaczego chłopak, który wyciął serce z papieru i napisał miłosny wiersz, kilka lat później związał koleżance ręce sznurkiem i zagroził, że zastrzeli, jeśli będzie próbowała uciekać? Co się wydarzyło, że narodowość, religia i ideologia okazały się ważniejsze niż przyjaźń? Kiedy w koledze ze szkolnej ławki zobaczono Obcego? Co się stało z tamtą klasą?

Opowieść o dwudziestowiecznej Polsce inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. „Nasza klasa" Tadeusza Słobodzianka to pierwszy polski dramat uhonorowany Literacką Nagrodą "Nike”.




OBSADA: Magdalena Czerwińska / Monika Fronczek, Izabela Dąbrowska, Aleksandra Bożek / Anna Gryszkówna / Julia Wyszyńska, Robert T. Majewski, Łukasz Wójcik, Przemysław Sadowski / Mariusz Drężek, Karol Wróblewski, Marcin Sztabiński, Leszek Lichota  / Przemysław SadowskI, Paweł Pabisiak / Waldemar Barwiński


NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 18.02

RECENZJE

"Historia pogromu w Jedwabnem 10 lipca 1941 r., podczas którego polscy mieszkańcy tego miasteczka spędzili do stodoły i spalili swoich żydowskich sąsiadów, oraz dalsze losy katów i ocalałych ofiar zostały dobrze udokumentowane i opisane (m.in. w głośnych książkach „Sąsiedzi” historyka Jana Tomasza Grossa i „My z Jedwabnego” Anny Bikont). Dla Słobodzianka stała się bazą opowieści o losach polsko-żydowskiej wspólnoty, zawiązanej w latach 30. XX w. w pewnej klasie pewnej szkoły powszechnej gdzieś na wschodzie Polski, a w planie ogólniejszym – historią o naszym wspólnym dziedzictwie. Zmieniające się nad drzwiami szkolnej klasy symbole – od katolickiego krzyża przez sierp i młot, swastykę, znów sierp i młot oraz, na koniec, ponownie katolicki krzyż – pokazują kolejne okresy XX w., od lat 30. po końcówkę 90." Pełna recenzja dostępna TUTAJ.

"W ramach letniego festiwalu Teatru Dramatycznego, na scenie Teatru na Woli, widzowie mogą zobaczyć dramat Tadeusza Słobodzianka pt. „Nasza klasa”. I mimo wakacji, czasu relaksu i odpoczynku warto spędzić prawie trzy godziny, aby zastanowić się nad trudną i tragiczną historią stosunków polsko–żydowskich od lat dwudziestych XX wieku do współczesności."Pełna recenzja dostępna TUTAJ.

Komentarze