3 najlepsze spektakle w tym tygodniu

Spektakl przedpremierowy
Teatr Imka
Polowanie na łosia


Plejada znakomitych gwiazd w kryminalnej komedii romantycznej POLOWANIE NA ŁOSIA

W warszawskiem Teatrze IMKA, w ramach projektu scena IMKA LIGHT, 8 grudnia 2017 roku odbędzie się galowa premiera czarnej komedii Michała Walczaka „POLOWANIE NA ŁOSIA". W spektaklu zobaczymy plejadę znakomitych aktorów, a wśród nich: Agnieszkę Więdłochę, Antoniego Pawlickiego, Grażynę Wolszczak, Leszka Lichotę oraz Piotra Cyrwusa. Producentem spektaklu jest Fundacja Garnizon Sztuki.

"POLOWANIE NA ŁOSIA" będzie kolejną produkcją teatralną Fundacji Garnizon Sztuki. Tak jak poprzedni spektakl, realizuje misję Fundacji podejmując ważne społecznie tematy. Spektakl „POZYTYWNI" poruszał temat szeroko pojętej tolerancji. Tym razem akcent położony zostanie na uniwersalną potrzebę wolności, konflikt pokoleń, kryzys towarzyszący wchodzeniu w dorosłość i zagubieniu człowieka we współczesnym świecie. Spektakl „POLOWANIE NA ŁOSIA" koncentruje się na sytuacji młodego człowieka, który musi poradzić sobie z otaczającą go rzeczywistością, a nierzadko ciągnąć też za sobą bagaż doświadczeń swoich rodziców.

Eliza i Konrad przygotowują uroczystą kolację dla rodziców dziewczyny. Zamierzają poinformować ich o swoich zaręczynach. Jednak niespodziewanie zjawia się były terapeuta i kochanek dziewczyny. Wybucha gwałtowna awantura, która kończy się próbą morderstwa. Niedoszły trup zostaje schowany w szafie, a rodzice już dzwonią do drzwi..

„POLOWANIE NA ŁOSIA" Michała Walczaka, jednego z najciekawszych dramatopisarzy młodego pokolenia i twórcy kultowego już dziś „Pożaru w burdelu", to czarna komedia; humor przeplata się z grozą, groteska z realizmem. Zabawna, a przy tym mocno ironiczna. To obraz naszej niedojrzałości, niezdecydowania i problemów z uczuciami. Walczak znakomicie żongluje konwencjami, łączy różne style i gatunki. To opowieść o lękach, frustracjach i zagubieniu młodego człowieka – podana w ironiczny, metaforyczny sposób.

„POLOWANIE NA ŁOSIA" to współczesna komedia - nie dość, że czarna to jeszcze romantyczna. Niejednoznaczna, niebanalna, słodko – gorzka, znakomita!







OBSADA: Agnieszka Więdłocha, Antoni Pawlicki, Grażyna Wolszczak, Piotr Cyrwus, Leszek Lichota



NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 23.11, 06.12, 07.12, 08.12, 19.12

Teatr Polski
Andra


W Warszawie skandal i zgorszenie. Za pulpitem dyrygenckim operetki warszawskiej kapelmeister w spódnicy! Baba!
Tak witały Andę Kitschmann stołeczne gazety w 1913 roku. A dzisiaj w 2017 roku na scenie Teatru Polskiego muzyczna, porywająca i pełna humoru opowieść o tej niezwykłej artystce – kompozytorce i pierwszej w historii polskiej dyrygentce.

Samowystarczalna artystycznie w świecie, w którym o wszystkim decydowali mężczyźni, była kolorowym ptakiem swojej epoki. Pisała dla największych : Poli Negri, Hanki Ordonówny, Miry Zimińskiej , Ludwika Sempolińskiego i wielu innych. Stworzyła ponad 2 tysiące piosenek. Ewa Makomaska przypomni te najpiękniejsze i najzabawniejsze.

Spektakl poświęcony jest postaci i twórczości Andy Kitschmann – aktorki kabaretowej, dziennikarki, kompozytorki, pieśniarki, pierwszej polskiej dyrygentki. Szerokiej publiczności Anne Weiner Kitschmann dała się poznać głównie jako autorka tekstów i muzyki licznych kabaretowych piosenek, które wykonywała, z własnym akompaniamentem w popularnych warszawskich kabaretach – "Miraż", "Czarny Kot" i "Argus". Po I wojnie związała się ze środowiskiem artystycznym Lwowa. Od 1918 do 1921 pisała utwory dla tamtejszego kabaretu "Czwórka", w którym także występowała. Od 1922 pracowała jako dyrygent we lwowskim Teatrze Miejskim, stając się pierwszą Polką, która osiągnęła sukces w tej zdominowanej przez mężczyzn profesji. W 1946 roku zamieszkała w Krakowie, gdzie współorganizowała "Kabaret siedem kotów" i pracowała na prestiżowym stanowisku kierownika muzycznego krakowskich teatrów, komponując muzykę do wielu spektakli.

OBSADA: Ewa Makomaska, Zbigniew Rymarz

NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 24.11, 25.11

Teatr Powszechny
Klątwa


W momencie, w którym związek Kościoła i państwa wydaje się nierozerwalny, a władza organów kościelnych próbuje wpłynąć na funkcjonowanie świeckich instytucji oraz na decyzje jednostek, twórcy spektaklu sprawdzają, czy opór wobec tych mechanizmów jest jeszcze możliwy. Na ile katolicka moralność przenika podejmowane przez nas decyzje? Jak wpływa na światopogląd osób, które deklarują niezależność od Kościoła, a jakie konsekwencje posiada dla tych, którzy uważają się za katolików? A przede wszystkim: na ile sztuka współczesna jest zdeterminowana przez religijną cenzurę, autocenzurę i unikanie zarzutu o „obrazę uczuć religijnych”? 


Spektakl Klątwa wykorzystuje motywy z dramatu Wyspiańskiego do stworzenia wielowątkowego krajobrazu współczesnej religijności i areligijności. W ramach teatru, rządzącego się własną hierarchią oraz często wykorzystującego mechanizm podporządkowania i upokorzenia, twórcy zastanawiają się, czy wyzbycie się lęku przed władzą, a nawet samej władzy, znajduje się w zakresie ich możliwości.

Oliver Frljić, uznany chorwacki reżyser i dramatopisarz, to przedstawiciel europejskiego teatru krytycznego, który poddaje odważnej dyskusji skomplikowane kwestie społeczno-polityczne. Polskiej publiczności znany jest z pokazów spektakli podczas Festiwali Dialog oraz Kontakt. Teatr Powszechny w 2015 roku w ramach bloku tematycznego Krzyczcie! prezentował jego spektakl Przeklęty niech będzie zdrajca swej ojczyzny

OBSADA: Karolina Adamczyk, Klara Bielawka, Maria Robaszkiewicz, Barbara Wysocka, Julia Wyszyńska, Jacek Beler, Arkadiusz Brykalski, Michał Czachor

NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU:  21.11, 22.11, 23.11, 29.11, 30.11 


Komentarze