3 NAJLEPSZE SPEKTAKLE W TYM TYGODNIU
TEATR POLONIA
KTO SIĘ BOI VIRGINII WOOLF?
Wielki tekst teatralny. Arcydzieło Edwarda Albeego, tym razem w tłumaczeniu i reżyserii Jacka Poniedziałka. Noc. Kampus niewielkiej uczelni. Marta i George – małżeństwo z długim stażem mimo późnej pory przyjmuje gości. Odwiedza ich młode małżeństwo – Nick i Skarbie. Młodzi niespodziewanie zostają wciągnięci w kłótnię pomiędzy gospodarzami. Następuje alkoholowa noc pełna goryczy, wzajemnych oskarżeń i upokorzeń. W miarę jak konflikt narasta okazuje się, że związkowi Nicka i Skarbie też daleko do ideału... Cała czwórka podejmuje dziwną, tajemniczą grę, w wyniku której runą od dawna pielęgnowane pozory, a na jaw wyjdą głęboko skrywane tajemnice...
Od powstania dramatu, poprzez tysiące inscenizacji i interpretacji, szczególnie tej filmowej z rolami Elizabeth Taylor i Richarda Burtona, historia ta fascynuje i zatrzymuje widzów, każąc im robić własny rachunek sumienia.
SPEKTAKL PRZEZNACZONY DLA WIDZÓW OD 15. ROKU ŻYCIA
OBSADA: Ewa Kasprzyk, Krzysztof Dracz, Agnieszka Więdłocha/Agnieszka Żulewska, Antoni Pawlicki/Piotr Stramowski
NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 24.10, 25.10, 26.10, 27.10
RECENZJE
„Problem ze spektaklem w Polonii tkwi jednak w błędnym rozpoznaniu, i to na wielu poziomach. Scenografia Michała Korchowca z każdym aktem bardziej uboga, bo redukowana, przenosi dramat w sferę symboliczną, nie mówiąc o tym, że jest mało funkcjonalna i zwyczajnie odstręczająca. Z tym można się pogodzić, ale skąd ołtarzyk na cześć syna, palenie świec? Przecież to dramat, w którym ból pijackiej nocy bierze się z konkretnych zachowań i tęsknot, jest namacalny, nie ucieka w tanią symbolikę. U Poniedziałka natomiast odbywa się nie wiedzieć czemu przedziwna ludzko-ludzka msza.” Pełna recenzja dostępna TUTAJ.
„Doskonała gra bohaterów przyprawiała o gęsią skórkę, a rekwizyty uautentyczniały miejsce akcji, ponadto delikatna muzyka, nie wysuwająca się na pierwszy plan, lecz pozostająca podkreśleniem wydarzeń pasowała idealnie. Świetnym dowodem na ostateczny sukces były owacje na stojąco, które nagrodziły warszawskich aktorów.” Pełna recenzja dostępna TUTAJ.
TEATR WSPÓŁCZESNY
LEPIEJ JUŻ BYŁO...
Esmeralda Quipp była aktorka szekspirowska na emeryturze, bardzo skromnej emeryturze, nie dość, że traci ukochanego kota, to również dach nad głową. Jako osoba niekonwencjonalna i bardzo zdesperowana usiłuje w niebanalny sposób rozwiązać swoje problemy.
W staraniach o przetrwanie uroczej starszej pani bardzo się przydają aktorskie umiejętności, poczucie humoru, optymizm i empatia. Śledzimy jej zabiegi - rodem z komedii gangsterskich - z podziwem i rozbawieniem, co nie przeszkadza nam zadumać się nad smutnym losem wielu samotnych, niedofinansowanych, ale mniej sprytnych życiowo emerytek.
W roli Esmeraldy Quipp – Marta Lipińska.
OBSADA: Marta Lipińska, Monika Kwiatkowska, Katarzyna Dąbrowska, Joanna Jeżewska, Monika Krzywkowska, Agnieszka Suchora, Monika Pikuła, Sebastian Świerszcz, Ewa Porębska, Agnieszka Pilaszewska, Kinga Tabor, Zbigniew Suszyński,
NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 23.09, 24.09, 28.09, 29.09
RECENZJE
„Lepiej już było” to komedia, którą z czystym sumieniem mogę polecić każdemu. Zawiera w sobie duży ładunek pozytywnej energii, optymizmu; jej lekkie i dowcipne dialogi bawią ale też tematyka spektaklu skłania do zastanowienia się nad sytuacją wielu podobnych do Esmeraldy, starszych ludzi, którzy niejednokrotnie muszą sobie radzić w bardzo trudnych sytuacjach życiowych.” Pełna recenzja dostępna TUTAJ.
TEATR NARODOWY
GARDEROBIANY
Na afiszu Szekspirowski Król Lear. Szef teatralnej trupy, dla współpracowników „Sir”, ma zagrać tytułową rolę po raz dwieście dwudziesty siódmy. Jego siły słabną. Za kulisami towarzyszy mu garderobiany Norman.
Garderobiany to należąca do współczesnego kanonu sztuka o ulotności teatru, o osobistym i artystycznym spełnieniu, o samotności, lojalności i międzyludzkich grach. W roli Sira występuje Jan Englert, Garderobianego gra Janusz Gajos.
OBSADA: Janusz Gajos, Jan Englert, Beata Ścibakówna, Edyta Olszówka, Jacek Mikołajczak, Karol Pocheć, Michalina Łabacz
NAJBLIŻSZE TERMINY SPEKTAKLU: 1.10, 28.10, 29.10, 31.10
RECENZJE
„Dwóch wielkich aktorów na scenie i legenda sztuki Ronalda Harwooda sprawiły, że już w dniu premiery bilety wyprzedane były do lutego tego roku, a dziś, gdy ukazuje się ta recenzja, oblężenie teatralnej kasy trwa zapewne dalej i Narodowy ma zapewnioną frekwencję przynajmniej do końca sezonu.” Pełna recenzja dostępna TUTAJ.
Komentarze
Prześlij komentarz