3 najlepsze spektakle w tym tygodniu
W nadchodzącym tygodniu polecamy:
16.09.2017, Teatr Ateneum
OJCIEC
16.09.2017, Teatr Ateneum
OJCIEC
André (w tej roli Marian Opania),
wydaje się być ciągle w niezłej formie. Jednak niepokój najbliższych
budzą coraz częściej pojawiające się u niego kłopoty z pamięcią. Anna
(Magdalena Schejbal) stara się zapewnić ojcu możliwie najlepszą opiekę,
licząc, że to spowolni postęp choroby. Ale to nie utrata pamięci zdaje
się być największym problemem starszego pana. Prawdziwym dramatem jest
postępujące komplikowanie się
więzi rodzinnych, dramat wzajemnego zrozumienia. Kto w tych
okolicznościach zachowa się uczciwie, a kto będzie wykorzystywał
nieszczęście? I czyj świat jest prawdziwszy – chorego ojca czy pozornie
zdrowej rodziny?
„Ojciec”
to przejmująca tragifarsa napisana przez Floriana Zellera, bodaj
najczęściej granego dziś na świecie współczesnego dramatopisarza
francuskiego. Spektakl reżyseruje Iwona Kempa, znana między innymi ze
znakomitych realizacji sztuk i scenariuszy Ingmara Bergmana.
OBSADA: Marian Opania, Magdalena Schejbal, Przemysław Bluszcz, Paulina Gałązka, Dariusz Wnuk, Małgorzata Mikołajczak/Paulina Kondrak
RECENZJE:
„Starość
wydaje się być dla współczesnych twórców teatru szczególnie
interesująca. Ona i wszystko to, co dzieje się w nowoczesnej
europejskiej rodzinie, kiedy trzeba zawiesić planowanie i niezależność
na rzecz schorowanego ojca, niesamodzielnej matki. Tytułowy ojciec ze
sztuki Floriana Zellera w reżyserii Iwony Kempy jest dla córki
szczególnie uciążliwy, bo choruje na demencję. Spektakl skupia się
jednak na tym, jak bardzo to rzeczywistość jest uciążliwa dla niego.?”
Pełna recenzja dostępna TUTAJ.
13.09.2017, Teatr Kwadrat
CIOTKA KAROLA 3.0 13.09.2017, Teatr Kwadrat
Tekst to światowa klasyka farsy skrojona zgodnie z XIX-wiecznym
sznytem, ale wzięta na warsztat od podszewki i uszyta na nową, bardziej
nowoczesną miarę! Zarówno język, gra aktorska, kostiumy czy scenografia, zdają
się być jednocześnie klasyczne, jak i skrajnie współczesne. Oto propozycja
debiutującego w roli reżysera dyrektora Teatru Kwadrat – Andrzeja Nejmana.
OBSADA: Michał
Rolnicki (gościnnie), Kamil Kula, Michał Lewandowski, Grzegorz Wons, Andrzej
Grabarczyk, Wincenty Grabarczyk, Katarzyna Glinka/Anna Cieślak (gościnnie),
Marta Żmuda Trzebiatowska/ Ilona Chojnowska, Lucyna Malec/Aldona Jankowska,
Anna Karczmarczyk (gościnnie). Ze specjalnym udziałem Czesława Mozila.
RECENZJE:
„Jedna z
najlepszych fars w Warszawie. Doskonała obsada, bogata scenografia,
fantastyczna reżyseria to niejedyne powody, dla których warto ją zobaczyć.”
Pełna recenzja dostępna TUTAJ.
14.09.2017, Teatr Polonia
PIĘKNY NIECZUŁY14.09.2017, Teatr Polonia
Jean Cocteau napisał ten
tekst specjalnie dla Edith Piaf, która z wielkim sukcesem zagrała go
niezliczoną liczbę razy. Dla Teatru Polonia tekst na nowo przełożył Edward
Wojtaszek, ceniony reżyser teatralny.
Długa noc w pokoju
hotelowym. Zakochana kobieta czeka na swojego partnera – to czekanie jest dla
niej torturą, a każdy szmer, dźwięk windy czy dzwonek telefonu wzmagają jej
tęsknotę, ale i budzą gniew. Jest piosenkarką, a zamiast na scenie, spędza czas
na czekaniu. Gdzie się podziewa ten człowiek, który powinien być z nią w każdej
wolnej chwili? Dlaczego skazuje ją na torturę wyczekiwania i niepewności? Z kim
spędza noce, gdzie bywa? Swoją emocjonalną opowieścią o trudnej miłości i
nieustannej tęsknocie kobieta prowadzi widzów przez noc. Kiedy kochanek pojawia
się, milczący i nieobecny myślami, wszystkie uczucia czekającej kobiety wracają
z jeszcze większą siłą – bohaterka oscyluje między czułością i goryczą, wzruszeniem
i złością. Jest w tym piękno i ból, a do tego wprost fascynujący urok.
OBSADA: Natalia Sikora i Paweł Ciołkosz
RECENZJE:
"Natalia Sikora, choć zmęczona przedstawieniem, śpiewa
perfekcyjnie po francusku piosenki Edith Piaf. Błyszczy od potu i łez, a tym
samym mamy przed sobą obraz słynnej piosenkarki, która zmarła w wieku 48 lat, a
na scenę nie mogła wyjść bez odpowiedniej dawki leków." Pełna recenzja
dostępna TUTAJ.
Komentarze
Prześlij komentarz