3 najlepsze spektakle w tym tygodniu

W nadchodzącym tygodniu polecamy:

16.09.2017, Teatr Ateneum
OJCIEC



André (w tej roli Marian Opania), wydaje się być ciągle w niezłej formie. Jednak niepokój najbliższych budzą coraz częściej pojawiające się u niego kłopoty z pamięcią. Anna (Magdalena Schejbal) stara się zapewnić ojcu możliwie najlepszą opiekę, licząc, że to spowolni postęp choroby. Ale to nie utrata pamięci zdaje się być największym problemem starszego pana. Prawdziwym dramatem jest postępujące komplikowanie  się więzi rodzinnych, dramat wzajemnego zrozumienia. Kto w tych okolicznościach zachowa się uczciwie, a kto będzie wykorzystywał nieszczęście? I czyj świat jest prawdziwszy – chorego ojca czy pozornie zdrowej rodziny?
„Ojciec” to przejmująca tragifarsa napisana przez Floriana Zellera, bodaj najczęściej granego dziś na świecie współczesnego dramatopisarza francuskiego. Spektakl reżyseruje Iwona Kempa, znana między innymi ze znakomitych realizacji sztuk i scenariuszy Ingmara Bergmana.

OBSADA: Marian Opania, Magdalena Schejbal, Przemysław Bluszcz, Paulina Gałązka, Dariusz Wnuk, Małgorzata Mikołajczak/Paulina Kondrak

RECENZJE:

„Starość wydaje się być dla współczesnych twórców teatru szczególnie interesująca. Ona i wszystko to, co dzieje się w nowoczesnej europejskiej rodzinie, kiedy trzeba zawiesić planowanie i niezależność na rzecz schorowanego ojca, niesamodzielnej matki. Tytułowy ojciec ze sztuki Floriana Zellera w reżyserii Iwony Kempy jest dla córki szczególnie uciążliwy, bo choruje na demencję. Spektakl skupia się jednak na tym, jak bardzo to rzeczywistość jest uciążliwa dla niego.?” Pełna recenzja dostępna TUTAJ. 

13.09.2017, Teatr Kwadrat
CIOTKA KAROLA 3.0


Tekst to światowa klasyka farsy skrojona zgodnie z XIX-wiecznym sznytem, ale wzięta na warsztat od podszewki i uszyta na nową, bardziej nowoczesną miarę! Zarówno język, gra aktorska, kostiumy czy scenografia, zdają się być jednocześnie klasyczne, jak i skrajnie współczesne. Oto propozycja debiutującego w roli reżysera dyrektora Teatru Kwadrat – Andrzeja Nejmana.

OBSADA: Michał Rolnicki (gościnnie), Kamil Kula, Michał Lewandowski, Grzegorz Wons, Andrzej Grabarczyk, Wincenty Grabarczyk, Katarzyna Glinka/Anna Cieślak (gościnnie), Marta Żmuda Trzebiatowska/ Ilona Chojnowska, Lucyna Malec/Aldona Jankowska, Anna Karczmarczyk (gościnnie). Ze specjalnym udziałem Czesława Mozila.

RECENZJE:

„Jedna z najlepszych fars w Warszawie. Doskonała obsada, bogata scenografia, fantastyczna reżyseria to niejedyne powody, dla których warto ją zobaczyć.” Pełna recenzja dostępna TUTAJ. 

14.09.2017, Teatr Polonia
PIĘKNY NIECZUŁY

Jean Cocteau napisał ten tekst specjalnie dla Edith Piaf, która z wielkim sukcesem zagrała go niezliczoną liczbę razy. Dla Teatru Polonia tekst na nowo przełożył Edward Wojtaszek, ceniony reżyser teatralny.

Długa noc w pokoju hotelowym. Zakochana kobieta czeka na swojego partnera – to czekanie jest dla niej torturą, a każdy szmer, dźwięk windy czy dzwonek telefonu wzmagają jej tęsknotę, ale i budzą gniew. Jest piosenkarką, a zamiast na scenie, spędza czas na czekaniu. Gdzie się podziewa ten człowiek, który powinien być z nią w każdej wolnej chwili? Dlaczego skazuje ją na torturę wyczekiwania i niepewności? Z kim spędza noce, gdzie bywa? Swoją emocjonalną opowieścią o trudnej miłości i nieustannej tęsknocie kobieta prowadzi widzów przez noc. Kiedy kochanek pojawia się, milczący i nieobecny myślami, wszystkie uczucia czekającej kobiety wracają z jeszcze większą siłą – bohaterka oscyluje między czułością i goryczą, wzruszeniem i złością. Jest w tym piękno i ból, a do tego wprost fascynujący urok.
  
OBSADA: Natalia Sikora i Paweł Ciołkosz

RECENZJE:

"Natalia Sikora, choć zmęczona przedstawieniem, śpiewa perfekcyjnie po francusku piosenki Edith Piaf. Błyszczy od potu i łez, a tym samym mamy przed sobą obraz słynnej piosenkarki, która zmarła w wieku 48 lat, a na scenę nie mogła wyjść bez odpowiedniej dawki leków." Pełna recenzja dostępna TUTAJ.


Komentarze